Özden Turgut / Reklamcılık 2006 / Starcom MediaVest Group Medya Planlama Süpervizörü
Ülker’in yabancı ortakları ile Türkiye’ye getirdiği Kellogg’s, Coco Pops, Godiva, Ülker Hero Baby ve Lovells’un medya planlamasını yapıyor. Uno ekmek’in işlerinden de sorumlu.
Üniversiteden mezun olduğu yaz kendisi gibi 2006 mezunlarından Süheyl Aksoy’un davetiyle Starcom MediaVest Group tarafından düzenlenen SAM Academy eğitimlerine katılır. Zaten üçüncü sınıfta aldığı medya planlama dersi de ilgisini çekmiştir. Yaklaşık 3 hafta süren SAM Academy eğitimi sona erdiğinde medya planlama alanında çalışmak istediğine emin olur. Matematik ile arasının her zaman iyi olması medya planlamayı sevmesini kolaylaştırır.
Üniversitede aldığı eğitimin oldukça faydasını gören Özden, mezun olmadan önce sektörün en önemli dergilerinden Marketing Türkiye’nin temsilcileri ile tanışarak, 2006 Epica Reklam Ödülleri, Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı (ÇEKÜL) ve Fasıl Rakı için reklam kampanyalarını tasarlar, her biri farklı hedef kitlelere seslenen bu ürünler için detaylı hedef kitle analizleri yapar, reklam filmleri, storyboardlar hazırlar, gazete ilanları tasarlar. Okuldan iş hayatına hazır şekilde mezun olur.
BİLGİ’den reklam ve medya ajanslarında yapılan işlere hakim şekilde mezun olduklarını düşünen Özden, katıldıkları ilk toplantılarda konuşulan konulara yabancılık çekmediklerini, bunun çalıştıkları ajanslarda da oldukça dikkat çektiğini belirtiyor. Önceden sektörde çok az BİLGİ mezunu varken şimdi çalıştığı her ajansta mutlaka bir BİLGİLİ olduğuna dikkat çekiyor. Üniversite son sınıftayken bir sosyal sorumluluk ajansında staj yapan Gizem, bu tecrübe ile bir sosyal sorumluluk projesinin tüm aşamalarının hazırlanması ve uygulaması konusunda bilgi sahibi olur.
Starcom Media Vest’te işe başlar
2006 yazında Sam Academy’deki eğitimden sonra asistan medya planlama uzmanı pozisyonu için Starcom MediaVest gruptan iş teklifi alır. O dönem BİLGİ’den SAM Academy eğitimine dört kişinin katıldığını söyleyen Özden, eğitim bittikten sonra Starcom MediaVest grup bünyesinde çalışması için üç kişiye teklif geldiğini belirtiyor. “Yaklaşık 30 kişi arasından üç kişinin seçilmesi ve hepimizin BİLGİ mezunu olması aldığımız eğitimin kalitesini ve daha önce vurguladığım gibi sektöre hazır bir şekilde mezun olduğumuzu ortaya koyuyor” diyen Özden, Eylül 2006- Nisan 2007 döneminde Cola Turka markasından sorumlu olarak Starcom MediaVest grup bünyesinde çalışır.
Nisan 2007-Nisan 2008 döneminde Pepsi Fritolay markalarından sorumlu TV planlama uzmanı olarak Optimum Media Direction’de (OMD) çalışır. Nisan 2008-Ocak 2009 arasında ise Serdar Erener’in ortak olduğu Cereyan Medya’da medya planlama uzmanı olarak Garanti Bankası’nın medya planlamasıyla ilgilenir. Ocak 2009’da çalışmaya başladığı Universal MCCann’de ise Coca-Cola markalarından sorumlu medya planlama uzmanı olur. Universal MCCann’de çalıştığı dönemde evlenir.
Ülker’in markalarından sorumlu oldu
Aralık 2009’da Denizbank markasından sorumlu olarak çalışmaya başladığı Zenithoptimedia’da yükselerek Eylül 2010’da medya planlama süpervizörü görevine getirilir. Kasım 2011’de ise yuvaya geri dönerek ilk çalıştığı Starcom MediaVest grubunda Ülker’in yabancı ortaklıklar ile Türkiye’ye getirdiği Kellogg’s Coco Pops, Ülker Hero Baby, Godiva ve Lovells markalarının yanı sıra Uno Ekmek markasından sorumlu medya planlama süpervizörlüğünü yapmaya başlar. Bu markaların tüm reklam mecralarında yürüttükleri kampanyalardan sorumlu olarak görevini sürdüren Özden, farklı hedef kitlelere seslenen farklı ürünlerin hedef kitle analizlerini yaparak en efektif medya planını hazırlıyor.
Gıda – içecek ve finans gibi farklı kategorilerde müşterileri olduğu için birbirinden çok farklı hedef kitlelerle çalışma imkanı bulan Özden, Coca Cola, Denizbank ve Garanti Bankası gibi yılın her ayında düzenli olarak iletişim yapan müşterilerle çalıştığı, çalışmaktan şikayet etmediği, işimi severek ve çalıştığı insanlara saygılı bir şekilde yaptığı için yükselme imkanı bulur. Şu aralar AGB tarafından yapılan TV ölçümlemelerine son verilmesi nedeniyle sorumlu olduğu müşteriler için farklı hedef kitleleri ile ilgili analizler, çalışmalar hazırlayan Özden, ajans içinde yükselerek birçok farklı markadan sorumlu direktör olarak iş hayatıma devam etmeyi hedefliyor. Önümüzdeki 3-4 sene içinde ise çocuk sahibi olmayı da planlayan Özden, bir de Honda Shadow alıp yazları hafta sonları yakın yerlere kaçmak istiyor.