IKEA Bursa’nın satış direksiyonunda…

Muhammed Feyzullah Çibir / İşletme-Ekonomi 2003 / IKEA Bursa Kurumsal Satış Müdürü

Satış tecrübesi çocuklukta başlar, üniversite yıllarında gelişir… Nike’da dikkatleri çeken Feyzullah’a, IKEA’nın Bursa Mağazası’nda geniş sorumluluklar verilir.

Feyzullah’ın iyi bir satışçı olacağı daha çocukluğunda belli olur. Çocukken aldığı ürünleri değiştirmek istediğinde veya o ürüne artık ihtiyaç duymadığında elinden çıkarmaya başlayan Feyzullah, ilk başarılı satışını ortaokul yıllarında yapar ve severek aldığı gitarlarını alış fiyatının üzerinde satar. BİLGİ’den önce başka bir üniversitede okurken bir tekstil fabrikasında ihracat departmanında staj yapan Feyzullah, burada satış ve ürün yönetimi alanında yönelik çalışır. Kar marjları, fiyatlandırma, satış yönlendirme işlerini öğrenir. İngiltere ve Amerika pazarına bakmaya başlar ve başarılı projeler yapar. Burada yaptığı başarılı çalışmalar sayesinde, staj yaptığı bu iş yerinden sürekli çalışma teklifi alır. Bu işten çok keyif aldığını söyleyen Feyzullah’ın takip ettiği işler arttıkça sorumluluk sahası genişler. Aldığı pozitif geri bildirimler ve başarı motivasyonunu arttırır, meslek olarak satışı daha çok benimser.

İlk okuduğu üniversiteyi bitmeye yakın bir arayışa giren Feyzullah, BİLGİ’de farklı bir bölüm okumaya karar verir. Bu kararla birlikte çalıştığı bu işten ayrılır. BİLGİ’de okurken de çalışmaya devam eden Feyzullah, bu dönem proje bazlı işlerde görev alır, büyük firmalar için durum analizi ve iş geliştirme uzmanlığı gibi işlerde çalışır. Dönemin en büyük organizasyon firmasının sistemsel analiz, finansal kontrol gibi projelerini yürütür. BİLGİ’den mezun olduktan sonra kısa bir dönem bir kaç projede daha yer alan Feyzullah, ardından askere gider. Askerlik dönüşü biraz kendini dinledikten sonra bir iş teklifi alır ve yeniden iş hayatına geri döner.

Nike için hazırladığı katalog hala kullanılıyor

Aldığı bu teklifle Nike’da ürün geliştirme ve satış bölümünde çalışmaya başlayan Feyzullah, Nike için 2006 yılında bir dizayn katalogu hazırlar. Feyzullah’ın yaptığı bu katalogun halen kullanılması, onun için büyük bir gurur kaynağı. Yalın üretimle de Nike’de tanışan Feyzullah, yalın üretim sayesinde tüm üretim bantlarında ve süreçlerdeki iyileştirmelerde aktif şekilde rol alır. Nike’den sonra 2008 yılında IKEA’ya geçen Feyzullah, IKEA’nın Bursa mağazasının kuruluşunda görev alır, burada aktivite ve müşteri hizmetleri grup lideri olarak çalışmaya başlar. Bu görev satışa kısa bir süre ara vermesine neden olur ancak bir süre sonra, IKEA Ofis ve Kurumsal Satış Yöneticiliği görevine getirilir. Şu an IKEA Aydınlatma ve IKEA Ev Organizasyonu bölümlerinin yöneticiliğini yapan Feyzullah, daha önce perakende sektöründe bir deneyimi olmadığı için sektörü IKEA’da tanıdığını söylüyor. “Bu benim için çok değişik bir tecrübe oldu” diyen Feyzullah, buradaki görevinin çok kapsamlı olduğunu belirtiyor. IKEA’da halen satıştaki tüm ürünlerin ve satış lokasyonlarının yönetiminde yer alan Feyzullah, satış, görsel sunum, tasarım ve lojistik bölümü ile koordineli çalışıyor.

Hedefi IKEA Bursa’da satışları artırmak

Bir anlamda IKEA Bursa mağazasının satış direksiyonunda oturan Feyzullah, “Bence IKEA perakende sektöründe bu işi en iyi yapan firma. Çok sistemli ve planlı çalışan firmamız, inandığı hedeflere koşmayı iyi biliyor. Türkiye pazarında haklı olarak büyümeyi sürdürüyor. Tabii bu bir ekip işi ve ‘IKEA’da her şey plan ve iletişime dayalı’ sözü başarının sırrını açıklıyor” diyor. IKEA’da açık iletişime dayalı bir yönetimsel sistem olduğunu sözlerine ekleyen Feyzullah, yatay hiyerarşinin olduğu kurumda, herkesin birbirine ismi ile hitap ettiğini belirtiyor.

Şu sıralar, Ocak 2011’den itibaren devraldığı yeni bölümlerle ilgili çalışmalara yoğunlaşan Feyzullah’ın daha önce yönettiği ofis ve kurumsal departmanların satış hacimleri başarılı sonuçlara ulaşır. Şimdi yeni bölümlerle ilgili; alan yerleşiminin değişmesi, aktiviteler ve ürün tedariki gibi spesifik konularda projeler yapmak istiyor. Ancak bu projelerin operasyonel çalışmalar olacağını söyleyen Feyzullah, asıl önemli olanın satış hacimlerinin artırılması olduğuna dikkat çekiyor. İş dışında akademik kariyer de yapmak isteyen Feyzullah, bugünlerde bu konuda araştırma yapıyor.

Gelecekte, iş hayatında öğrendiklerini akademik alanda öğrencilerle paylaşmayı, öğretmeyi planlayan Feyzullah, ayrıca sanatla ilgili de bir şeyler yapmak istiyor. Satış işinin çok maddesel bir iş olduğunu düşünen Feyzullah, manevi olarak da tatmin olmak istiyor. Yemek yemekten, farklı restoranlar bulmaktan keyif alan Feyzullah, snowboard yapıyor, fotoğraf çekiyor, seyahat ediyor, film izleyip müzik dinlemekten çok hoşlanıyor.

Powered by Openmedia