İLETİŞİMCİLER: Sanat yönetmenliğinden, kurumsal iletişime

Seçki Onursal Uysal / Medya ve İletişim Sistemleri-Sinema ve Televizyon 2004 / Siemens Kurumsal İletişim Departmanı Marka ve Reklam Sorumlusu

Televizyon, gazete ve ajanslarda çalışarak işin mutfağını öğrendi. Beral Madra’nın yanında sanat yönetmenliği, Yeditepe Üniversitesi’nde asistanlık yaptı. Şimdi Siemens’in kurumsal iletişimini yönetiyor.

Daha üniversiteye başlamadan önce medya ve iletişim Seçkin’in en çok ilgisini çeken alan oldur. Özellikle kullanılan teknolojiler ve sanatsal estetiğin pazarlama alanında kullanılıyor olması, özel televizyonculuğa ilgi duymasını sağlar. Kurumsal iletişim kavramıyla yakından tanışması ise Siemens Sanat Galerisi’nde çalışmaya başladıktan sonra olur. Üniversitede medya ve iletişim sistemleri eğitimi ile yan dal olarak sinema ve televizyon eğitimi alan Seçkin, üniversitenin ilk yılından itibaren hep çalışır. Önce CNN Türk’te sonra Radikal, Milliyet Sanat, reklam ajansı, çevirmenlik derken çok farklı yerlerde yarı zamanlı/tam zamanlı stajlar yapar. Yaptığı tüm stajların kariyeri için çok faydalı olduğunu düşünen Seçkin, bu sayede çok farklı şeyler öğrenme, okuduğu bölümün pratik kısımlarını çok net olarak görme fırsatı bulmanın yanında, bugün hayatında önemli yere sahip insanlarla tanışma fırsatı da bulur.

Örencilerin, staj yaparken ileride ne istediklerini daha iyi anlama fırsatı da bulduklarını söyleyen Seçkin, üniversitenin son sınıfında bir reklam ajansında çalışır, burada, sinema televizyon bölümünden edindiği tecrübeyle ilk başta video prodüksiyon işleri yapar. Daha sonra ajansın büyümesiyle birlikte, ajans başkan yardımcılığı görevine gelir, reklam ajansının tüm süreçlerini yönetme fırsatını elde eder. Burada sıfırdan bir reklam ajansının kurulması sürecini görmek, kurumsal kimliği oturtmaya çalışmak gibi çok zorlu ama zevkli bir tecrübe edinir.
Mezun olduktan sonra, bir prodüksiyon firmasının TRT’ye hazırladığı şaka programı “Radar”ın yönetmenliğini yapan Seçkin, yaklaşık bir yıl kadar burada çalıştıktan sonra, işten ayrılarak bir dönem freelance işler yapar. Sanat yönetimi konusunda yüksek lisansa başladığı 2006 yılından sonra, çağdaş sanata duyduğu yoğun ilgi nedeniyle Beral Madra’nın galeri ve sanat projelerine hem iletişim hem de sanat yönetimi konularında destek verir. Aynı yıllarda Yeditepe Üniversitesi Sanat Yönetimi bölümünde araştırma görevlisi olarak bir buçuk yıl kadar çalışır.

Sanat yönetmenliğinde profesyonelleşti

Sanat konusundaki profesyonel birikimini, Siemens Sanat Galerisi’nde yürütücü olarak değerlendirme fırsatı bulan Seçkin, burada yaklaşık iki yıl çalıştıktan sonra, bugün itibariyle iki buçuk yıldır çalıştığı Siemens Kurumsal İletişim Departmanı’na marka ve reklam uzmanı olarak görev geçer. Seçkin’in Siemens’te sorumlu olduğu konular arasında; tüm ilan ve reklam çalışmalarının ilgili ajanslarla tasarlanması, üretilmesi ve mecralarda yayınlanması/gerçekleştirilmesinin sağlanması, Siemens markasının tüm iletişim çalışmalarının kurumsal standartlara uygunluğunun kontrolü, broşür, poster, flyer gibi tüm kurumsal basılı çalışmaların tasarlanması ve üretimi, medya satınalma konusunda değerlendirmeler, Siemens Sanat Galerisi’nin tüm koordinasyonu (sergilerin gerçekleştirilmesi, basın ve PR çalışmaları, web sitesi yönetimi, emailing yönetimi, sosyal medya) Siemens’in ürettiği tüm video çalışmalarının üretim ve yayılımı var. Uzmanlık alanı, marka ve reklam çalışmaları ancak sosyal medya konusunda da uzmanlaşıyor.

İlerde kendi işini yapmak istiyor

Seçkin’in Siemens’te görev aldığı çalışmalar arasında; Siemens’in kurumsal imaj kampanyası “Siemens Answers” ve Siemens Sanat’ın çağdaş sanata dikkat çekmek amacıyla yürüttüğü “Rahatını Boz Sergiye Git” var. Seçkin yine Siemens Sanat’a ait genç çağdaş sanatçıları desteklemek amacıyla iki yıldır düzenlenen “Sınırlar Yörüngeler” yarışmasının koordinasyonunu de yürütüyor. Halen üzerinde çalıştığı küçük, büyük birçok proje olduğunu ancak ekip olarak bu dönemde, Siemens’in sosyal medya stratejisi üzerine yoğun bir şekilde çalıştıklarını dile getiren Seçkin, bugüne kadar yaptığı bir belgesel çalışmasıyla Kısa Filmciler Derneği’nden “En iyi Belgesel” ödülü alır. Bunun dışında, tüm süreçlerinde destek olduğu 2008 yılında Siemens’in Türkiye’deki imaj kampanyası lansmanında ekip olarak tüm dünyadaki Siemens ülkeleri arasında en iyi kampanya uygulaması konusunda bir ödül alırlar.
“Bugün bulunduğum noktaya gelmemdeki en büyük etken, ne istediğimi biliyor olmam ve bu amaç doğrultusunda çalışmamdır” diyen Seçkin, bundan sonra iletişim alanında çalışmak istiyor ve bu yüzden tüm çalışmalarını bu konu üzerinde yoğunlaştırıyor. Kurumsal iletişim alanında kariyerine devam etmek istiyor, ama hedefi ilerleyen yıllarda iletişim alanında kendi işini yapmak.

Seçkin, iş dışındaki zamanlarda fotoğraf çekmek ve gönüllü olarak çeşitli iletişim projelerinin içinde yer almaktan çok zevk alıyor. Bunların yanında bir de tenisi seviyor.

Powered by Openmedia