Onüç yıllık iletişim deneyimi

Canan Demiray / Uluslararası İlişkiler-2000 / Sade İletişim’de İletişim Koordinatörü

Sade İletişim’de Lenovo, Clear Channel, Sheraton, Aloft, Le Meridien Ve Ferroli gibi global markalara iletişim hizmeti veriyor.

BİLGİ’de okurken ve daha sonra Belçika ve Fransa’da ekonomi ve Avrupa Birliği üzerine yaz okullarına gider, eğitimlere katılır. Üniversitedeyken ilk stajını CNN Türk dış haberlerde yapar. Hem dünyayı yakından takip edebilmek hem de haberlerin bir parçası olabilmek onun için büyüleyici bir deneyim olur. Yine üniversite yıllarında İMKB Dış İlişkiler de yaptığı staj ona, finansla ilgili bir vizyon katar.

Mezun olduktan sonra çalışma hayatına atılan, bir yandan da Marmara Üniversitesi’nde AB ekonomisi alanında yüksek lisans yapan Canan, “Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Sürdürülebilir Kalkınmaya Etkisi” üzerine bir tez hazırlar. Bu konuda çalışmanın, iş hayatında yürüttüğü ve bir parçası olduğu sosyal sorumluluk projelerine farklı bakış açısı ve akademik vizyon katmasına olanak tanıdığını düşünüyor.

 

AB projelerinde görev aldı

Üniversitede aldığı eğitim ile ideallerinin kendisini uluslararası alanda çalışmaya teşvik ettiğini belirten Canan, “Türkiye’nin İngilizce yayınlanan öncü ekonomi ve politika dergisi Turkish Policy Quarterly’yi başlatan ekibe dahil olmak heyecan vericiydi” diyor. Ardından ARI Hareketi ve Toplumsal Katılım ve Gelişim Vakfı’nın çalışmaları kapsamında Avrupa Komisyonu hibesi ile Türkiye çapında öğrenciler için yürütülen Avrupa Ajandası projesinde yönetici olarak çalışır.

Washington’da ARI Foundation için Türk-Amerikan ilişkilerini geliştirmeye ve Türkiye’nin gündemini ABD’ye taşımaya çalışan vakfın yöneticiliğini yaptığı dönem, bir çok etkinlik ve projenin içinde bulunur. Bu dönem aldığı beklenmedik evlilik teklifi onu İstanbul’a geri döndürür. İstanbul’a döndükten sonra birikimini tek bir sektör yerine iletişim alanında farklı tecrübeler de kazanabileceği uluslararası bir PR ajansında değerlendirmek ister. Uluslararası Rekta Ketchum ona bu alanda güzel bir fırsat sunar. Bu dönem kardeş kuruluş olan EMC Etkinlik Pazarlama şirketinin de kuruluşunun bir parçası olur. Lifestyle, otomotiv, inşaat ve alkollü içecek sektöründe tecrübe kazanır.

Ardından Edelman’ın Türkiye temsilcisi Effect Halkla İlişkiler’de müşteri ilişkileri direktörü olarak çalışmaya başlar, dünyada bulundukları sektöre yön veren global markalarla çalışma fırsatı bulur. 2007’de Türkiye’de lansmanını yaptıkları ve tüm dünyada başlayan J&B, Johnnie Walker, Yedigün, Nestle Damak-TEMA işbirliği, Efe Rakı ve Aydın Boysan’la başarılı geçen iletişim projeleri yürütür.

 

Kariyer çizgisini değiştirdi

Bu süreçte doktorunun ısrarıyla hamileliğinin son iki ayını hastane yatağında geçirmek durumunda kalan Canan, daha sonra kariyerini farklı bir alana yönlendirmek ister. Halkla ilişkiler alanında kaliteli işlerin ve müşteriyle gerçekten ne olması gerektiğine ortak karar verildiği daha butik bir ajansta devam etme kararı alır. Bu kararın ardından ilk olarak Akro’da etkinlik, sponsorluk ve kampanya yönetimi alanlarında uzun yıllardır arkadaşı olan Onur Gerikalmaz’la çalışır. İki sene önce de daha önce birlikte çalıştığı Şule Aksoy’un kurduğu Sade İletişim bünyesinde işe başlar.

Müşterilerine stratejik iletişim danışmanlığı çerçevesinde marka iletişimi, medya iletişimi, kriz iletişimi, konu yönetimi, lider iletişimi ve etkinlik yönetimi konularında hizmet veren iki yıllık bir ajans olan Sade İletişim’de şu anda Lenovo, Clear Channel, Sheraton, Aloft, Le Meridien ve Ferroli gibi global markalara hizmet verdiklerini belirten Canan şu aralar, Lenovo için geçen yıl başlattıkları dijital dönüşüm projesi üzerine çalışıyor.

Ayrıca yaklaşık iki yıldır Bilgim Academy’nin Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler programının eğitmenlerden biri olmaktan büyük keyif alan Canan, şimdiye kadar iletişim ve turizm alanlarından edindiği iletişim deneyimini kendi markası için değerlendirmeye başladığını ifade ediyor. Çocuklu aileler için bir tatil platformu yaratmak amacıyla çalışan Canan, bunun için kurduğu gezgorkesfet.com adlı internet sitesi sayesinde ailelerin kolayca planladıkları zamanlarına daha keyifli geçirmek için değerlendirebileceklerini düşünüyor. Canan, iş dışında seyahat ediyor, fotoğraf çekiyor ve yeni lezzetler keşfediyor. Bir de yemek yapmak onun için müthiş bir hobi.

 

DÜN

SOLİ ÖZEL

GİTANE

 

BUGÜN

KATIE COTTON

BANYAN

 

EN SON

LEAN STARTUP

LES MISERABLES

NEWYORK

 

 

Powered by Openmedia