Emrah Karpuzcu / Reklamcılık 2002 / Alametifarika Ajans Kreatif Driktörü
Üniversite sınavında çok yüksek puan aldı ama ‘illa ki reklamcılık’ dedi. Doğru tercih onu THY, Frito Lay, Garanti, Digitürk, Pepsi, ülker gibi markalarla çalışmaya taşıdı.
Emrah Karpuzcu, Manisa’nın Akhisar ilçesinin 1997 yılında üniversite sınavında en yüksek sözel puan alan öğrencisi olmasına rağmen, çok az puan isteyen reklamcılık bölümünü birinci tercih olarak seçer. Hem de sınavla öğrenci almaya başladığı ilk yılında, Bilgi’nin reklamcılık bölümüne burslu öğrenci olarak girer. Oldukça yüksek bir puanla birinci tercihini bu bölümden yana kullanınca, dikkatleri üstüne çeker. Ona söylendiği göre o yıl Bilgi’ye giren en yüksek puanlı öğrenci kendisidir. Hatta okulun kurucularından Oğuz Özerden, Emrah’ı yanına çağırarak, “Bu bölümü yanlışlıkla yazdın sanırım” der. Ancak Oğuz Bey, Emrah’taki reklamcılık hevesini görünce onu çalışması için hemen okulun tanıtım ve pazarlama bölümüne yönlendirir.
Tanıtım ve pazarlama bölümünde hazırlık döneminden, ikinci sınıfa kadar çalışan Emrah, ikinci sınıfın yazında Alice BBDO’da staja başlar. Yaz sonu geldiğinde Emrah’ın stajı biter ancak part-time olarak çalışması için onu işe alırlar. Okuldan mezun olana kadar Alice BBDO’da part-time olarak çalışmaya devam eden Emrah, reklamcılıkta akademik bilginin ve altyapının hayatı kolaylaştıracak son şey olduğuna inanıyor ve bu anlamda stajın önemine dikkat çekiyor.
Emrah’a göre diplomanız staj kapısını açtığı anda (onu da başarırsa) görevini tamamlıyor. Tabi bir de askerliği erteletiyor. Bunun da en az staj kadar kıymetli olduğunu söyleyen Emrah, bunu bütün reklamcılar gibi gerçek iş hayatını tecrübe edince gördüğünü belirtiyor. Reklamcılığın düşünce kalıpları içine girmemiş insanların, yeni nesil ajanslar için tercih sebebi olduğunu vurgulayan Emrah Karpuzcu, bu yüzden reklamcılık okuyanlara, ilgi alanlarını genişletmelerini, reklamcılık okumayan ancak bu işe hevesli olan herkese ise diplomalarında ne yazdığını kendilerine sorun etmemeleri tavsiye ediyor.
Garanti, Ülker, Pepsi, THY…
Emrah, reklamcılık için diplomanın önemine inanmasa da Bilgi’nin kendisine sunduğu olanaklardan dolayı minnettarlık duyuyor. “Ben yine de bana sunduğu bilgiye ulaşım kolaylığı, üstün kalitede hocalar ve bana değer katan arkadaşlar için Bilgi’ye minnettarım” diyen Emrah, daha önce part-time çalıştığı Alice BBDO’da okuldan mezun olduktan sonra kadrolu metin yazarı olarak çalışmaya devam eder. Toplam beş yıl çalıştığı Alice BBDO’daki tüm markaların reklam yazarlığını yapan Emrah, bugün halen reklamları devam eden Lay’s, Ruffles gibi markaların kampanyalarının yazarı olma şansını yakalar. Patronlarının desteği ve anlayışı ile master yaptığı için bir süre de askerliğini erteleme şansı olur. Sonunda, işe altı ay ara vererek askerlik görevini tamamlar. Alice BBDO’dan 2007 yılının başında ayrılan Emrah Karpuzcu, Alametifarika’ya geçer. Birbuçuk yıl önce evlenen Emrah, Alametifarika’daki birinci yılında takım kreatif direktörlüğü görevine, ikinci yılında ise ajans kraetaif direktörlüğü görevine getirilir.
Emrah bugün Alametifarika’da ajans kretaif direktörü olarak Türkiye’nin önde gelen markalarına hizmet veriyor. Bunların arasında; Garanti Bankası’nın tüm markaları, Türk Hava Yolları, Pepsi, Digitürk, Evybaby, ABC, Dalin, Efe Rakı, WWF ve Ülker’in Çikolatalı Gofret, Dido, Metro, Halley, Çokokrem, Çokonat, Cafe Crown, Yıldız Sakız, Oneo markaları bulunuyor.
Frito Lay ona çok ödül kazandırdı
Emrah, reklamcılık hayatı boyunca çok sayıda ödül de alır. Alametifarika’dan önce çalıştığı Alice BBDO’da çalıştığı son üç yılda katıldığı Kristal Elma yarışmasında 5 tane Kristal Elma ödülü alan Emrah, bir o kadar da başarı belgesi kazanır. Üç tane de Effie ödülü kazanan çalışması var Emrah’ın. Bu ödüllerden ikisinin altın Effie ödülü olduğunu söylüyor. Bu ödüllerin çoğunu Frito Lay için yaptığı çalışmalar getirmiş. Ancak Doritos, Alaturka, Ruffles, Mercedes markaları için yaptığı çalışmalar da ona ödül getirir. Ancak bu ödüllerin ve başarılı çalışmaların hiçbiri deyim yerindeyse onu tatmin etmez. Bugüne kadar onu çok fazla heyecanlandıran bir çalışmasının olmadığını ifade eden Emrah, kendisini en çok şu ana kadar yapmadığı kampanyaların heyecanlandırdığını söylüyor.
Şu aralar Türkiye’nin belki de en kıymetli markaları için çalıştığını söyleyen Emrah, genelde markalarını hedeflerine ulaştırmak için gecesini gündüzüne katmakla meşgul olduğunu söylüyor. Biraz daha sakin geçen yaz günlerinde çoğunlukla önümüzdeki senenin marka stratejileri üzerine kafa patlatan Emrah, bir yanda da dönemsel yaz kampanyaları ve yaklaşan Dünya Basketbol Şampiyonası işleri ile uğraşıyor.
İş dışında boş vakitten söz etmenin pek mümkün olmadığını belirten Emrah, fırsat bulduğu her an birşeyler öğrenmeyi, film izlemeyi, her tatilde seyahate çıkmayı seviyor.